Keuzestress op het NIMA Congres

Gisteren vond, zoals eerder aangekondigd, het NIMA Congres 2009 plaats. Onder de titel “The Case” doken enkele honderden marketeers in de praktijk van online marketing.

Met dertig (!) presentaties, verdeeld over zes rondes, creeërde dit voor een hoop bezoekers een klein probleem: keuzestress. Neem ronde 1, waarin een sessie ging over affiliate marketing, de integratie tussen online en offline, Search Engine Marketing (SEM), een online product en de stap van een offline organisatie naar een online organisatie. Alle zes boeiende thema’s.

Voorafgaand aan het programma zag ik dan ook veel mensen zwoegen op het bepalen van hun keuze. Vaak begon men voortvarend met het wegstrepen van de minst interessante lezing, maar toch bleven er dan altijd genoeg thema’s over waar je op zich al een dag mee kon vullen. En dan waren er nóg 5 rondes.  Ik dacht af en toe zelfs dat ik hier en daar een paar pareltjes zweet zag ontstaan.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de volgende thema’s:

1) Van offline naar Online (David Beentjes, SNS)

2) Online experimenten (Iwan Sterk, ING)

3) Portal Management (Paul Honout, MicroSoft)

4) Online CRM voor charity (Sandra Cnossen en Ewald Verhoog)

5) Social Media Advertising (Mark Stockx, Habbo Hotel)

6) E-commerce (Robbert de Haan, PayPal)

Stuk voor stuk interessante verhalen (waarover in de komende dagen nog wel wat meer op dit blog zal verschijnen), maar toch heb ik het gevoel dat ik veel gemist heb: affiliate marketing, integratie on- en offline, Search engine Lead generation, DB marketing, email marketing, crowdsourcing, webstats voor jongeren…. monetizing online traffic.

Zo jammer dat je jezelf niet kunt opsplitsen!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.