Congres Webanalytics in Amsterdam

Morgen vindt in Amsterdam het Web Analytics Congres 2009 plaats. Een congres met een interessant programma met veel interessante sprekers. Zo een congres waar je zou willen dat je jezelf kon opsplitsen om meer parallelsessies tegelijk bij te kunnen wonen. Zo een congres ook, waar je wel heen wilt, maar niet kunt omdat je werkgever er niet voor wilt betalen, en je het zelf niet kunt betalen.

Maar ik heb mazzel.

Aangezien ik af en toe ook stukjes schrijf op webanalisten.nl kan ik morgen namens die site richting Amsterdam om verslag te doen.  We beginnen met een stel praktijkcases over thema’s als bezoekers trekken, conversies maken en cross-selling. Tegen de middag, vlak voor de lunch, pakt de organisatie uit metde keynote speaker Dennis R. Mortensen. Aangezien deze man nogal hoog in de boom zit bij Yahoo (om precies te zijn: Data Insights Yahoo) kun je verwachten dat hij wel enigszins verstand van zaken heeft.

Hij gaat het hebben over de huidige stand van zaken. Altijd goed om dat op een rijtje te hebben.

De parallelsessie wordt weer een duivels dillema. Gaan we voor multi-channel analyse, of doe ik toch maar weer een praktijkcase? Of toch maar het Maturity model (zeg maar Kaizen voor webanalytics , mijn eigen link trouwens, dus als je het gebruikt, wel even bronvermelden)?

Heb ik dat gehad, komt het volgende dilemma… parallelronde twee: Internet rendement strategieën (jagen op conversie), webanalytics 2.0, of sturen op klantervaring?

Keuzes, keuzes.

Het leven van een blogger gaat niet over rozen.
Ik ben benieuwd, welke van de sessies zou jij het liefst bijwonen?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.